AUPA EIXOS XAVALS!!! QUE ESTÀN LLUITANT PER TOTS!!!

Comunicat de l’assemblea d’estudiants de la facultat de ciències de l’educació al deganat de la facultat

Aquest matí un grup d’estudiants de la facultat ha ocupat l’edifici del deganat de la facultat.

Degut al context de repressió continuada i violenta que està patint
el moviment estudiantil, l’acció es porta a terme per manifestar el
punt insostenible en què es troben les institucions universitàries en
haver arribat a l’extrem d’ordenar i permetre l’actuació policial
violenta contra els i les estudiants.

També manifestem el
nostre malestar per la poca voluntat real de diàleg de les institucions
universitàries amb els i les estudiants i la hipocresia i
criminalització del moviment estudiantil que han mostrat des de fa
mesos.

Per tot això, exigim al deganat de la facultat els següents punts:

  1. Que
    es declari insubmís a l’EEES i a la LOU i obri un procés de diàleg real
    amb tota la comunitat universitària sobre la reforma dels plans
    d’estudi.
  2. Que declari legítims els resultats dels diferents
    referèndums celebrats a la UdL, UdG, UAB, UPF, UB i UPC i en demani la
    materialització, que reflexa la voluntat majoritària dels votants de
    congelar el procés d’aplicació de l’EEES i d’obrir un procés de debat
    sobre el futur de la universitat.
  3. Que condemni la repressió
    policial, violenta i coactiva patida pels i les estudiants des que van
    començar les protestes i es posicioni en contra de la decisió d’amagat
    del rector de la UB d’ordenar el desallotjament de l’edifici del
    rectorat i les posteriors càrregues policials en resposta a les
    protestes pacífiques que es duien a terme a Barcelona el passat 18 de
    març.

La setmana passada es va demanar al deganat el seu
posicionament vers l’actuació policial del dimecres 18 de març. La seva
resposta ha estat un comunicat descafeïnat en que es feia referència a
diversos aspectes del diàleg i en que, a més, se sumava al comunicat
dels rectors i rectores en que es citava, textualment, el “diàleg
constant amb tots els col·lectius” i es defensava la “lliure expressió
de les idees” en contraposició a la repressió patida pel moviment des
de les institucions.

És per això que exigim un nou posicionament vers l’actuació repressiva policial.

Aquesta entrada ha esta publicada en REFLEXIONES. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

10 respostes a AUPA EIXOS XAVALS!!! QUE ESTÀN LLUITANT PER TOTS!!!

  1. Isard ha dit:

    Visca l’inconformisme! I es que tenen la societat anestessiada, els estudiants també

  2. Alborada ha dit:

    Estic d’acord amb l’Isard!

  3. Amàlia ha dit:

    Dons jo no, no estic d’acord amb l’Isard, els estudiants no estàn anestesiats, el que passa es que aquesta colla ue es creuen que ells son els únics "progres" i que ells si que en el seu temps defensaben les causes justes, avuí son tots uns pijos apoltronats, que viuen de puta mare i només saben que dir que la juventud d’ara no es el mateix, que ho tenen tot, que no saben defensar els seus drets, etc. i si ho fan "bastonada".Potser están anestesiats el caps rapats (tant de bó ho estiguessin) o els que prefereixen pensar en quina moto o quin cotxe els hi compra el "papá". Pero la juventud, els estudiants universitaris, ens está demostrant que els tenen "quadrats" i que lluitaràn. Com fà anys ho van fer els pijeras actuals. Avans vestien de gris i ara de blau. Avans els dirigia un franquista i ara un que es fa passar per comunista.En altres coses si que estic d’acord amb l’Isard, que consti. jajajajaja

  4. Alborada ha dit:

    jajaja m’agrada trobar debat , és interessant contrastar punts de vista encara que essencialment veig que estem d’acord. Una abraçada blava per a tots! Jo tb segueixo estant d’acord amb l’Isard jajaja Ei.. sou genials!

  5. Alacant ha dit:

    Vaja! M’alegra vore tanta gent per aci, debatint lo que pose. Aixó m’anima, moltes gràcies.El poder sempre serà el poder, i sempre que estiga en les mans de qui està (no precisament el poble), sempre n’hi haurà pals per a tots. Es la gran merda. No es un missatge pesimista, tot lo contrari, jo vull creure i estic convençut que les coses han de canviar.Un problema que veig es que l’energía que tenim als 20-25 anys, s’en va als 30-35. Es un problema del que m’he donat compte precisament ara, quan estic a mitat camí entre els 30 i 40. Jo també puc i tinc que dir coses, i mantindre la mateixa energía i la mateixa firmessa que als 25, perque la lluita d’aquests jovens es no per a ells, sino per als nostres fills.I si s’ha de rebre algún pal al cap… be, ho rebrem tot lo millor que pugam.Salut.

  6. Isard ha dit:

    No vull encetar una discrepància en un Espai que no és el meu. Tanmateix, reitero que els estudiants estan anestesiats, com també ho estan els sindicats i la major part de la societat civil. I la culpa ha estat dels 23 anys del "Gran Anestesiador" sota el pretext de mirar per la "governabilitat de l’Estat" i de les 2 legislatures del tripartit. És evidentíssim que el moviment estudiantil no és el mateix que fou els anys 60, 70, 80 i 90 (després dels "pals" el 2000 i poc, durant la visita de l’Ansar a la UAB, ja no s’ha sabut res més de l’envejable contestació estudiantil). El seu relleu l’han prés els okupes, els anti-sistema i els alter-mundistes, però son minoritaris i minoritzats. Veritablement, la majoria d’estudiants s’han acomodat a l’esmentat sistema de la mateixa manera que ho han fet els polítics "d’esquerres" que tan bé defineixes. Dissortadament, aquests estudiants anti-Bolonyia també son minoritaris. Tant de bó siguin capaços de despertar consciències i revifar de nou el moviment estudiantil com a punta de llança de un món millor!Pel demés, totalment d’acord.Salud, llibertat i independència!

  7. Alacant ha dit:

    Ni molt menys, amic. Jo crec que en la discrepància està la gracia, no? De totes maneres, tant el que tú dius com el que jo estic dient… no es discrepància. Tens raó, la societat, en general, està anestesiada. I quí té la culpa? Els anestesiats, o els anestesistes?jejeje, crec que l’efecte de l’anestesia està pasant, i la societat està despertant.

  8. Isard ha dit:

    jajaja, no discrepava de tú, Alakant, sino de la Màlia. Quan estava escrivint el comentari, encara no hi havia el teu ni el d’Albada Roja o Capvespre Blau (ui, quin embolic m’he fet amb el seu nom!, jajaja). I, quan l’anava a penjar, no em deixava perque probablement estàveu penjats els vostres. O sigui, que els vostres comentaris se m’han "colat"…, jajaI ja que torno a estar per aquí, en la meva opinió la culpa és dels dos. Uns per aplica els somnífers i els altres per deixar-se entabanar d’aquesta manera Una abraçada (i ja no torno per avui, que no vull acaparar el teu Espai, jajaja)

  9. Amàlia ha dit:

    Isard i jo discrepem de tant en tant, semblem "pimpinela" a la catalana, jajajajaja. Potser el que s’ha de fer es despertar entre tots aquets dirigents i dir-lis que si están on son es grácies a nosaltres, que de la mateixa manera que els posem els podem fotre fora. I últimament estàn fent molts números per emprenyar-nos tots plegats, estudiants, treballadors, jubilats, fins i tot els petits empresaris. Potser que s’ho fagin mirar.Sindicats??, molt bona Isard. Qué son els sindicats?, p.q. serveixen?, uns altres que estàn ben apoltronats i s’han venut l’ànima al diable. Els estudiants potser s’equivoquen, potser ho poder fer diferent, pero millor aixó que no el fet de no fer rés, i veien el que tinc a casa no estic del tot d’acord amb el tema del jovent. I si no parleu amb la meva filla uns dies i ja m’ho explicareu. jajajajaja.Isard, ja t’ha la presentaré. jajajajajaun petó a tots

  10. Isard ha dit:

    D’acord, d’acord, d’acord, Màlia…., només dic que dissortadament aquests estudiants compromesos dels quals parles son minoritaris. Tant de bo estenguin la flama de la rebel·lia generalitzada.En quant a la teva filla, és igual igual igual que la meva!!!!, jajaja

Deixa un comentari

